Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Västmanland

Av Thira Ellie - 22 januari 2015 22:25

När elden har slocknat, läste han högt ur Psykologitidningen. Jag vet inte om min eld någonsin slocknar. Jag är liksom alltid på och vill alltid väl och ger mycket glädje. Artikeln handlade om bränderna i Västmanland och hur människorna hade tacklat svårigheterna efter branden och hur de sökt stöd och varför de ville ha stöd och vilket stöd de ville ha. Här brinner det inte och det är ju tur eftersom han gick ner med brandsläckaren i källaren häromdagen. Den är på plats igen. Om det nu skulle börja brinna. Jag vet inte vad han brinner för just nu. Kanske är det kärleken till mig. Eller så är det kärleken till livet. Musiken. Arbetet verkar han lite trött på just nu. Se både jag och solen brinner än, sjöng Hylander i versionen av Elvis klassiker. Men solen får vi vänta på. Lite sol idag men annars är det mest mulet och regn. Hur hanterar vi alla kriser. Krisen efter branden i Västmanland. Krisen att leva med sorg. Krisen att vara hungrig. Magen kurrar och ja, jag vet, jag har mat i skålen men just nu vill jag inte äta. Lyxproblem. Jag har ju mat. Det är lätt att bli cynisk över graderingen av kriser. Dumt. Men lätt. Jag har en återkommande dröm där jag jagar kaniner. Han verkar också ha en återkommande dröm som han vaknar upp ur med hjärtklappning. Jag tror inte han skulle slutat med århundradets kortaste psykoterapi. Prata är viktigt. Det sa även de som varit med om branden. Men det behövde inte vara med proffessionella.  Jag lyssnar på Aftonfalken med Västmanlands stolthet Pugh Rogerfeldt och drömmer om att brinna för något vackert och fint. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thira Ellie - 11 maj 2015 12:25

Mr. Moses. Det var vad han hette. Han hade ett eget pass. Varför får jag inget pass. Kul kille från Latinamerika. Vi träffades häromdagen, jag och Moses. De pratade om hur Moses var en profet. En profet för sin Husse. Det hade upprört flera troende, ...

Av Thira Ellie - 6 maj 2015 18:55

Gick förbi AA och tittade in på myntsamlaren som satt vid datorn och väntade på klippet. Det stora myntklippet. Längtan efter... Ja, längtan efter vad då? Pengar, äran, tillfredsställelse, glädje, det ouppnåbara, fler mynt - tror inte det. T sa att j...

Av Thira Ellie - 7 februari 2015 09:51

Jag har träffat en spanjor. Lite mesig men ganska trevlig. Smal och ungefär lika stor som jag. Han pratade med ägaren som berättade att han bott i Spanien med hennes före detta mans fru. Som hon nu åter igen är gift med efter att den spanska frun gåt...

Av Thira Ellie - 2 februari 2015 19:53


  Han luktade Bulldog när han kom hem från arbetet ikväll. Den enda orsaken till att jag förlät honom var att jag fick en morot när han lagade grönsakssoppa. Det doftade gott och det knastrade mellan deras tänder när de åt Leksandknäcket. Man skul...

Av Thira Ellie - 29 januari 2015 21:50

Har arbetat halvtid idag. Fyra timmar. Från åtta till tolv. Han drog iväg mig till kontoret vid Caroli. Jag började hälsa på en del av hans arbetskamrater. Sedan säger hans ena kollega att det kanske är bra om jag är inne på husses kontor eftersom de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards