Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Spanien

Av Thira Ellie - 7 februari 2015 09:51

Jag har träffat en spanjor. Lite mesig men ganska trevlig. Smal och ungefär lika stor som jag. Han pratade med ägaren som berättade att han bott i Spanien med hennes före detta mans fru. Som hon nu åter igen är gift med efter att den spanska frun gått hastigt bort i cancer. Totalt blev det visst 43 år som de varit gifta! Jag fick inte riktigt ihop den där matematiken. Men spanjoren gav mig en puss och när han börja nosa på min bak så kallades han för snusmonster. Då var det dags att gå. Lustigt med så mycket Spanien på en vecka. Han frågade mig i veckan om vi skulle gå pilgrimsfärden i norra Spanien till sommaren. Glöm det! Ska han försöka ta livet av mig. Den hettan hade jag ju inte klarat i mer än några timmar. Och där skulle han gå med mig i stekande sol. En terrier från Skottland med massor av päls. jag nöjer mig med att umgås med spanjoren här hemma. Jag trodde inte det var sant när jag såg Jack på Djurskyddarna på TV i torsdags. Min tidigare granne som blev misskött av sin ägare. Nu hade han fått sig ett ordentligt bad och skulle bli adopterad. Det värmde i hjärtat. Han var kanske inte min bästa kompis men det är klart att jag önskar honom allt gott. Kastanjerna ligger fortfarande i det gröna gräset. Vintern försvann igen. Det är nog lika varmt här som i norra Spanien. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thira Ellie - 11 maj 2015 12:25

Mr. Moses. Det var vad han hette. Han hade ett eget pass. Varför får jag inget pass. Kul kille från Latinamerika. Vi träffades häromdagen, jag och Moses. De pratade om hur Moses var en profet. En profet för sin Husse. Det hade upprört flera troende, ...

Av Thira Ellie - 6 maj 2015 18:55

Gick förbi AA och tittade in på myntsamlaren som satt vid datorn och väntade på klippet. Det stora myntklippet. Längtan efter... Ja, längtan efter vad då? Pengar, äran, tillfredsställelse, glädje, det ouppnåbara, fler mynt - tror inte det. T sa att j...

Av Thira Ellie - 2 februari 2015 19:53


  Han luktade Bulldog när han kom hem från arbetet ikväll. Den enda orsaken till att jag förlät honom var att jag fick en morot när han lagade grönsakssoppa. Det doftade gott och det knastrade mellan deras tänder när de åt Leksandknäcket. Man skul...

Av Thira Ellie - 29 januari 2015 21:50

Har arbetat halvtid idag. Fyra timmar. Från åtta till tolv. Han drog iväg mig till kontoret vid Caroli. Jag började hälsa på en del av hans arbetskamrater. Sedan säger hans ena kollega att det kanske är bra om jag är inne på husses kontor eftersom de...

Av Thira Ellie - 25 januari 2015 10:07

Det blev dans här i går kväll. Det började med lite 80-talsnostalgi på skivtallriken. Madonna. Rainbow. Depeche Mode. Och när ett par glas till hade druckits ur då började fanskapet att dansa. Och han skulle dansa med mig!  Visst var det lite skoj oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards