Alla inlägg under maj 2015

Av Thira Ellie - 11 maj 2015 12:25

Mr. Moses. Det var vad han hette. Han hade ett eget pass. Varför får jag inget pass. Kul kille från Latinamerika. Vi träffades häromdagen, jag och Moses. De pratade om hur Moses var en profet. En profet för sin Husse. Det hade upprört flera troende, sa han. Men Moses är cool och jag hoppas att jag också får ett pass snart där det står Miss Thira. Om inte annat till när jag ska få följa med till Norge eller Danmark. Jag orkar nog inte åka ända till latinamerika. Och det var nog inte dit som Moses heller brukade åka. Men de sa att han fick följa med när de skulle ut och åka och det är klart att då behövde han ett pass. Mr Moses. Jag gillar alltid Bulldogar. Jag vet direkt när jag gillar andra eller inte. Moses är en Bulldog. Mr Cool Bulldog. Det finns gånger då jag inte är så trevlig mot andra men Moses kunde man ju bara gilla. Nu är det långa ljusa dagar och jag älskar alla fina promenader. Men häromdagen var det regn och lera och jag utsattes för ett bad efteråt. Nu är jag vit igen. Och jag älskar att sitta på balkongen i solen hur länge som helst. Blah, blah, blah. Moses Blah var en president i Liberia. Och Mr Moses husse är från Latinamerika. Ge mig ett pass.

Av Thira Ellie - 6 maj 2015 18:55

Gick förbi AA och tittade in på myntsamlaren som satt vid datorn och väntade på klippet. Det stora myntklippet. Längtan efter... Ja, längtan efter vad då? Pengar, äran, tillfredsställelse, glädje, det ouppnåbara, fler mynt - tror inte det. T sa att jag också snart skulle få något annat än det vanliga. Promenaderna, maten, sovstunder, någon som klappar och kliar mig. Hon sa att jag fått för mycket av det när husse var iväg. Det var den ena 19-åringen efter den andra som ville kela med mig. Det var mysigt (koselig). Men här är jag nu utanför myntsamlaren och tänker att jag också skulle vilja något mer av livet. Något som ger en kick, inspiration, energi, kraft och kanske viljan att vilja mer. När husse frågade T vad jag skulle kunna få vara med om i sommar så sa hon: En stuga vid havet. En stuga vid havet! Är hon inte riktigt klok! Det är klart jag skulle gilla det! Jag var ju med husse och V för två somrar sedan i Mälarhusen, vid Sveriges vackraste strand. Det var fantastiskt. Trädgården vid huset. Frisbee, fotboll, frihet, frukost ute. Så boka stugan nu för fan. Jag är på. Vad väntar du på? Säg inte att du tänker gå i fjällen eller bila till Frankrike. Snälla, snälla, snälla. Jag lovar att aldrig mer vägra gå åt det hållet som du vill gå eller stanna femtioelva gånger under en promenad för att lukta. Inte skälla på Citybrevbäraren mitt i natten så att du vaknar och inte kan somna om. Jag ska vara snäll vovve. Bara skälla ibland...och lite mindre högt. Då var det klart. Mälarhusen - Here we come! Summer 2015! Whiha!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards